Privacybeleid van Somfy inzake persoonsgegevens
Laatste update: 10 juni 2022
Download de PDF versie hier >
Bij Somfy willen we graag de partner bij uitstek zijn en blijven bij uw zoektocht naar oplossingen voor 'slim wonen' en aanverwante producten of diensten. We waarderen het vertrouwen dat u in ons stelt en willen graag heel duidelijk zijn over hoe we uw persoonsgegevens verzamelen, gebruiken en beschermen. We snappen dat u een redelijke mate van controle over uw persoonsgegevens wilt houden en streven naar de implementatie van mechanismen, procedures en beleidslijnen die de vertrouwelijkheid, integriteit en veiligheid van uw persoonsgegevens gedurende de hele levenscyclus garanderen.
De Somfy Group heeft een functionaris gegevensbescherming (Data Protection Officer/DPO) benoemd die ervoor zorgt dat onze activiteiten worden uitgevoerd in overeenstemming met de toepasselijke wetten.
Voor vragen betreffende dit beleid, om uw rechten te doen gelden of om een klacht bij ons in te dienen kunt u contact opnemen met onze functionaris gegevensbescherming (ongeacht met welke Somfy-vestiging u te maken heeft gehad): dpo@somfy.com
Dit privacybeleid (“Beleid”) informeert u over wat u kunt verwachten wanneer we persoonsgegevens verzamelen en gebruiken d.w.z.:
We verzoeken u vriendelijk ons Beleid aandachtig door te lezen zodat u op de hoogte bent van de inhoud.
Dit Beleid is van toepassing wanneer u onze websites bezoekt, met ons in contact treedt om een zakelijke relatie aan te gaan, gedurende uw zakelijke relatie met ons, wanneer u de technologie gebruikt die we u ter beschikking stellen of wanneer u verbinding maakt met bepaalde platformen, toepassingen of andere oplossingen die we verschaffen of beschikbaar stellen.
Dit Beleid is niet van toepassing op werknemers van Somfy of sollicitanten die zich kunnen beroepen op het privacybeleid op onze loopbaansite.
De rechtspersoon die verantwoordelijk is voor de persoonsgegevens die over u worden verzameld is de onderneming die bepaalt hoe, wanneer en waarom het uw persoonsgegevens verzamelt (“Gegevensbeheerder”).
De identiteit van de Gegevensbeheerder hangt af van wie u bent:
Voor alle andere personen, met uitzondering van werknemers die bij Somfy-vestigingen werken, is de Gegevensbeheerder de rechtspersoon die uw zakelijke relatie met Somfy beheert. Deze informatie staat in de overeenkomst die u met Somfy heeft gesloten of kunt u krijgen van uw contactpersoon bij Somfy.
Persoonsgegevens verwijzen naar de gegevens die aan u persoonlijk toegeschreven kunnen worden.
We verzamelen persoonsgegevens rechtstreeks van u (a), maar ook indirect via andere bronnen (b), bijvoorbeeld wanneer u een website van Somfy bezoekt of wanneer u zich abonneert op onze feeds op social media.
Ongeacht of we uw persoonsgegevens direct of indirect verzamelen, streven we ernaar om alleen persoonsgegevens te verwerken die nuttig, relevant en nodig zijn voor het doel waarvoor ze zijn verzameld.
We kunnen persoonsgegevens verzamelen en gebruiken die u ons verschaft tijdens de interactie met ons.
Deze kunnen het volgende omvatten:
De inhoud van uw oproep en geschreven berichten.
We verzamelen ook informatie die u aan ons geeft wanneer u transacties met ons uitvoert, wanneer u zich abonneert op een van onze diensten, contactformulieren invult of op één van onze websites accounts aanmaakt, wanneer u contact opneemt met ons klantenteam of de afdeling mediarelaties, gedurende vakbeurzen of andere evenementen die u bijwoont.
Gegevens die we in dergelijke gevallen verzamelen (naast de gegevens zoals bovenstaand) kunnen bestaan uit:
de inhoud van uw oproep en geschreven berichten.
Andere informatie die wordt verzameld als u gebruik maakt van onze producenten en daaraan gerelateerde toepassingen kan het volgende omvatten:
We kunnen persoonsgegevens verwerken die herleidbaar zijn naar u als bezoeker van een bedrijfsterrein van de Somfy Group zoals:
We verzamelen ook gegevens over u op indirecte wijze, bijvoorbeeld wanneer u een website van Somfy bezoekt of wanneer u zich abonneert op onze feeds op sociale media.
We kunnen cookies gebruiken om uw gebruikerservaring op onze websites te verbeteren. Cookies zijn kleine bestanden die worden opgeslagen op de computer van een gebruiker; ze bevatten een kleine hoeveelheid specifieke gegevens over een bepaalde gebruiker en website.
Wij maken gebruik van twee soorten cookies:
Cookies die strikt noodzakelijk zijn voor het functioneren van onze websites
We gebruiken cookies die strikt noodzakelijk zijn voor het functioneren van onze websites (bijvoorbeeld analytische cookies waarmee we het gebruik en de prestatie van onze websites kunnen beoordelen en de functionaliteit ervan kunnen verbeteren).
Indien u het gebruik van cookies niet wilt accepteren, kunt u uw browser-instellingen zo wijzigen dat de opslag van cookies automatisch wordt geweigerd of dat u wordt geïnformeerd telkens als een website om toestemming vraagt voor het opslaan van een cookie. Als u de cookies niet zou accepteren, dan zouden onze websites niet naar behoren functioneren.
De verwerking wordt gedaan op basis van ons rechtmatig belang om het gebruik van de website te inventariseren, bij te houden en te analyseren. U dient echter ook akkoord te gaan met de verwerking van cookies zoals beschreven in de cookie banner die verschijnt zodra u op de website komt.
We gebruiken ook advertentie-cookies zodat we advertenties kunnen tonen waarvan we denken dat die relevant voor u zijn, ofwel op onze website, ofwel als u gewoon over het internet surft. Deze cookies worden vooral gebruikt om het aantal keren dat u een bepaalde advertentie ziet te beperken en helpen ons bij het beoordelen van het effect van een advertentiecampagne.
Als u onze advertentie-cookies niet accepteert heeft dat geen effect op uw gebruikerservaring op onze website.
We kunnen soms ook informatie over u verzamelen van derden of van vrij toegankelijke bronnen zoals informatie over u die op uw bedrijfswebsite staat of van openbare registers zoals het Handelsregister.
We verzamelen en gebruiken uw persoonsgegevens waar dit nodig is om te onderhandelen of een contract met u af te sluiten bijvoorbeeld om:
Het staat u vrij om deze persoonsgegevens niet te geven, maar wees u ervan bewust dat als u deze gegevens niet verschaft wij geen contract kunnen afsluiten of uitvoeren.
We verzamelen en gebruiken uw persoonsgegevens waar dit in ons rechtmatig belang is, bijvoorbeeld om:
Mede gebaseerd op ons rechtmatig belang kunnen we uw persoonsgegevens delen met dochtermaatschappijen van de Somfy Group en ook:
We verzamelen en gebruiken uw persoonsgegevens met uw toestemming. Dit omvat de gegevens die u verschaft wanneer u een account bij ons aanmaakt of wanneer u een specifiek verzoek aan ons richt bijvoorbeeld om:
Het geven van toestemming voor het verwerken van uw gegevens in deze situaties is optioneel. Het niet geven van die toestemming zal er echter in de meeste gevallen toe leiden dat we de diensten of delen van de diensten waar u zich voor inschrijft niet kunnen leveren.
In sommige gevallen verzamelen of verwerken we uw gegevens in overeenstemming met wet- en regelgeving.
We delen uw persoonsgegevens alleen overeenkomstig dit Beleid, dus hoofdzakelijk met onze werknemers op verschillende afdelingen en mogelijk met andere bedrijven van de Somfy Group en alleen voor de volgende doeleinden: klantenmanagement, centrale administratie van klanten- en leveranciersrelaties en voor het stroomlijnen van de bedrijfsactiviteiten van Somfy. Dit delen van persoonsgegevens wordt uitgevoerd op basis van het rechtmatige belang van de Somfy Group om haar contractuele relaties binnen de Somfy Group te beheren en een effectieve bedrijfsstructuur te handhaven.
In gevallen waar we uw persoonsgegevens delen met derden zoals beschreven in dit Beleid (bijvoorbeeld voor verzendingen, financiële transacties, softwarediensten), zien we erop toe dat deze derden voldoende garanties verschaffen voor het treffen van afdoende technische en organisatorische maatregelen om te voldoen aan de toepasselijke gegevensbeschermingswetgeving.
We hebben een reeks technische en organisatorische maatregelen genomen om uw persoonsgegevens te beveiligen en deze te beschermen tegen onrechtmatige vernietiging, verlies, vervalsing of toegang.
Ons personeel, tussenpersonen en onderaannemers die uw persoonsgegevens verwerken hebben een geheimhoudingsovereenkomst getekend of zijn anderszins gebonden aan een geheimhoudingsplicht of hebben een wettelijke plicht tot geheimhouding.
We leggen ook een strikte geheimhoudingsplicht op aan externe dienstverleners die overeenkomstig dit Beleid met uw persoonsgegevens omgaan.
We bewaren uw persoonsgegevens zo lang als dit nodig is voor bovenstaande doeleinden.
We kunnen echter bepaalde persoonsgegevens bewaren om te voldoen aan de toepasselijke wetten en regelgeving (bijv. voor belasting- en auditdoeleinden) en overeenkomstig onze interne regels voor databewaring.
In die gevallen waar het niet meer nodig is om gegevens te bewaren die nog steeds herleidbaar zijn tot u, zullen we deze wissen, anonimiseren of aggregeren zodat u niet langer kunt worden geïdentificeerd als persoon.
We slaan uw persoonsgegevens op en verwerken deze hoofdzakelijk op servers die in de EU/EER of Zwitserland staan.
We opereren echter als een mondiale onderneming en vertrouwen op internationale serviceproviders voor de ondersteuning van onze mondiale oplossingen. Uw persoonsgegevens kunnen worden doorgegeven aan een ander land dan het land waarin u woont.
Elke overdracht van gegevens buiten de EU/EER of Zwitserland wordt strikt beheerst door de modelcontractbepalingen van de Europese Commissie, rekening houdend met de technische risico's die verbonden zijn aan de wetgeving van het derde land waar ze bestaan.
U kunt contact met ons opnemen via onze functionaris gegevensbescherming (Data Protection Officer/DPO) om uw rechten uit te oefenen met betrekking tot uw persoonsgegevens die door ons worden verzameld of gebruikt.
Uw rechten omvatten uw:
U kunt uw cookie-voorkeuren op elk moment wijzigen via ons cookie-beheer programma, door hier te klikken
We verzamelen of vragen niet bewust om persoonlijke informatie van minderjarigen. Als we erachter komen dat we persoonlijke informatie hebben verzameld van een minderjarige, zullen we die informatie zo snel mogelijk verwijderen. Als u denkt dat een minderjarige ons persoonlijke informatie heeft verstrekt, neem dan contact met ons op via dpo@somfy.com.
11. Wijzigingen in dit beleid
De datum van dit Beleid staat vermeld aan het begin van de inleidende alinea hierboven. We kunnen dit Beleid te allen tijde zonder kennisgeving wijzigen, behalve indien deze wijzigingen substantiële aanpassingen bevatten die invloed hebben op de rechten van personen krachtens de toepasselijke privacy- en gegevensbeschermingswetten. In dat geval wordt u van deze aanpassingen op de hoogte gebracht middels een prominente aankondiging aan het begin van dit Beleid.
Your product cannot be added to the cart. System error.